De kindertehuizen
Klik voor vergroting

In de drie kindertehuizen wonen weeskinderen en zeer arme kinderen die niet door hun familie kunnen worden verzorgd.

De kinderen worden aangemeld via de politie en of maatschappelijke instellingen. Ook zijn er kinderen die in schrijnende omstandigheden op straat worden aangetroffen. Via de kinderbescherming volgt dan de officiële vergunning tot opname in het kindertehuis.

De verzorging van de kinderen ligt in handen van de zusters van de congregatie Mary Immaculate, onder leiding van Zr. Amatha. Het wel en wee van de kinderen wordt verder door de kinderbescherming in Sri Lanka nauwlettend in de gaten gehouden. De leeftijd van de kinderen varieert van 3 tot 18 jaar. In principe zullen zij op hun 18e het huis verlaten, maar worden dan nog wel verder door de zusters begeleid, terwijl de stichting zich zal inspannen om zorg te dragen voor de financiële mogelijkheden.

De kindertehuizen bieden goede huisvesting en onderdak. De zusters geven liefde, aandacht, bescherming, educatie en psychologische en medische zorg aan de kinderen. De kinderbescherming in Sri Lanka stelt hoge eisen aan de verzorgsters van de kinderen op het gebied van ontwikkeling en scholing. Hieraan voldoen de zusters ruimschoots.

Wanneer de kinderen de lagere schoolleeftijd bereikt hebben, gaan ze naar de school in het dorp. In de klassen zitten zowel jongens als meisjes. Wij als bestuur van de stichting vinden het belangrijk dat de kinderen goed onderwijs volgen en Engels leren, dit geeft hen later betere kansen op een zelfstandig bestaan.

Milhous Children Home

Het Milhous Children Home ligt in de plaats Pamunugama in het district Gampaha, op de landtong tussen de steden Colombo en Negombo en is geopend op 27-06-2009. Het adres is: 586 Nugape, Pamunugama, Sri Lanka.. Tel. 00 - 94 - 773014319

Millhous Children Home

Katupotha Children Home

Het Katupotha Children Home ligt in het plaatsje Katupotha in het district Kurunegala en is geopend 20-01-2012.
Het adres is Pubbowa OR-Rathmalla, Colombo Road, Katupotha, Sri Lanka. Tel. 00 - 94 - 771685361

Katupotha Children Home
SMI Child Care and Development Center

Het SMI Child Care and Development Center ligt in de plaats Kelaniya bij Colombo en is geopend op 11-01-2014.
Het adres is: No. 346 Sinharamulla, Pilapitiya-Kelaniya, Sri Lanka. Tel. 00 - 94 - 112913434
SMI Child Care and Development Center

In de omgeving van de drie huizen zijn goede voorzieningen voor medische zorg en onderwijs.

De drie kindertehuizen zowel in Pamunugama, Katupotha als Kelaniya hebben een goede support van de plaatselijke bevolking. Dit openbaart zich vaak in belangstelling en giften in natura.
Ook maaltijden worden vaak als “Thanksgiving” aan de kinderen gegeven.